u folo me..sure i folo u .....

Wednesday, March 28, 2012

Celoteh 146 : Projek D.I.Y–Pagar Kayu Resak

 

DSC_6537

Ini salah satu projek DIY di Teratak Nurani…he..he..buat sendiri aje..hasil kerja Mr. Asben & my son. Induk pun terlibat gak dalam projek nie..tukang buat air dan dok hulur-hulur apa yang patut..

DSC_6543

Idea nie timbul bila Induk & Mr. Asben hantar abah pergi beli kayu pagar kebun dia kat kedai hardware.. bila dia dok pilih2..kita org pun dok sama memilih sekali..Pada asal nyer Induk amat berminat untuk buat pagar dari kayu slipper keretapi..tapi tak ade rezeki..kayu tu susah nak dpt skrg nie..Induk pernah tanya kat satu nursery..dia nak jual RM 80 sebatang..isk..isk..so niat Induk tu..diabaikan…!!!

DSC_6548

Kayu resak nie kami beli dengan harga RM 5.50 sekeping..pada asalnya yg bulat tu..bentuk dia tajam..so Induk minta Mr. Asben jadikan dia bulat & untuk licin dan kemas..kena ketam kayu nie..

DSC_6551

Lastly…yeah…siap dalam masa tak sampai seminggu..pagar nie bahagian tepi rumah..jadi kira okey sangatlah..orang2 yg lalu lalang kat jalan ..dah x berapa nampak Induk masak kat belakang dapur tu..he..he..& skrg nie..dok memujuk si bujang Induk untuk cat pagar nie dengan warna kayu..Nak tau apa jawapan dia…x payah cat la mama oiiii…elok la macam tu…biar nampak nuetral…!!!!! hu..hu..nampak gaya bila free2 nanti..kena la si mama nie yg dok mengecat…adeiii….Apa2 pun..tqvm to Mr. Asben & my son…

5 comments:

Anonymous said...

Sis..nak tanye la..beli kat mane ye kayu ni.. sya pun berhajat nak buat pagar kayu mcam ni.. almaklum rumah di putrahjaya takde berpagar.. so nak buat lah pagar rendah keliling rumah.. itu je yg dibenarkan takat ni.. hope sis boleh share info.. boley la email saya che_lot@yahoo.com.. sangat2 memerlukan info.. terima kasih..

lana baharuddin said...

salam puan... mana nak dapatkan kayu tu ye?

IndukDen said...

slm semua..sy beli kayu nie kat kedai hardware yg ada jual papan..kayu&lain2..biasanya dia org beli kayu nie utk buat pagar kebun..kalau tgok masa beli mmg x cantik..so kena ketam dulu bg licin..pas tu cat dgn cat kayu..

muhd fadzil said...

salam puan. boleh saya tahu dimana kedai hardware yg puan maksudkan. saya sgt sgt bminat. tq

muhd fadzil said...

salam boleh saya tahu kedai hardware tu dimana?