u folo me..sure i folo u .....

Wednesday, June 9, 2010

Celoteh 49 : Bercerai .... tapi berpeluk la pulakk...!!!



Ulasan Induk :

Induk sebenarnya tak mahu ambil tahu hal rumahtangga orang nie..tapi bila dah jadi berita utama ..Induk pun baca jugak lah...termenung jugak Induk bila tengok gambar nie...tengok gambar macam dah nak berbaik2 semula.....alhamdulillah....!!!! tapi ... bila Induk baca berita sampai habis...dia orang nie dah bercerai lah pulakkk...mmmm....Induk konfiussss lerrrr....korang cam mana... ????? dunia..dunia...



Tepat pada jam 3.05 petang, Radhi, 33, dan Shazlin, 32, yang juga bekas penyanyi kumpulan GIM itu disahkan bercerai talak satu oleh Hakim Syarie Tuan Fazil Che Hasan.

Terdahulu, Shazlin yang diwakili peguam syarie Rubiah Jaffar memaklumkan kepada mahkamah pada 16 Oktober 2009, kedua-dua pihak membuat perjanjian dan menandatangani persetujuan berhubung nafkah edah, mutaah dan nafkah anak.

Radhi diwakili peguam syarie, Musa Awang mengesahkan perkara itu dan memaklumkan bahawa anak guamnya bersetuju untuk melafazkan cerai secara baik melalui kebenaran mahkamah.

Menjawab pertanyaan hakim, Rubiah memaklumkan anak guamnya sudah tidak menetap bersama dengan Radhi sejak 2008.

Hakim kemudian membenarkan permohonan itu dan mengarahkan sijil nikah pasangan itu dibatalkan dan perceraian perlu direkodkan di Jabatan Agama Islam Daerah Petaling.

Mahkamah juga merekodkan persetujuan bersama mereka iaitu Radhi bersetuju memberi nafkah edah sebanyak RM3,000, tiada tuntutan mutaah dikemukakan dan nafkah anak mereka Muhammad Rifdhi Muslim, 5, sebanyak RM460 sebulan.

Radhi juga bersetuju membayar insurans pendidikan RM200 sebulan dan bayaran itu dibuat sebelum atau pada 1 hari bulan setiap bulan.

2 comments:

Anonymous said...

test...test..

ibuintan said...

ok induk dah boleh dah, pagi td cuba byk x takleh la...
cuma nak komen pasal n3 ini....
memang tak paham kehidupan artis ni