u folo me..sure i folo u .....

Thursday, April 29, 2010

Celoteh 34: Sehari di Kg.Morten,Melaka



Baru-baru ini...induk dan geng2 chimping pergi ke Kg.Morten bagi meningkatkan lagi kemahiran fotografi kami...bila sebut Melaka nie...byk yang menarik...almaklum ler Bandaraya Bersejarah...



Kampung nie terletak di tepi sungai Melaka...berhampiran dengan pasar lama...kalau nak menyusuri sungai...boleh naik bot yang disediakan..tapi kena bayar laa...Gambar Replika rumah yang kat atas nie...induk ambil di halaman rumah salah seorang penduduk kampung disini...katanya Rumah Merdeka...he..he..cantik kan????rasa nak angkat bawak balik jer umah nie...



Ni satu lagi replika Rumah Melayu...mmm...menarik sungguh...korang pun boleh datang melawat kat kampung nie..masa Induk & geng2 chimping pergi...kami dilayan dengan penuh mesra...penduduknya pun peramah...agaknya dah biasa dilawati oleh pelancong..dan rumah2 dia orang memang bersih, teratur dan tersusun...



Yang kat atas ni pula ialah salah sebuah rumah di kampung nie...suasana di sini memang amat menarik...syabas & tahniah bagi warga Melaka...bak kata kawan induk...I love Melaka....



Sebelum balik...sempat la peserta bengkel lak posing depan umah nie...dah puas tunjuk skill & sempat jugak kami dok nyanyi lagi "Jingkling Nona" kat tepi sungai depan rumah nie..sampaikan mak cik kat rumah tu cakap...laa..ingatkan orang gila mana dok nyanyi..rupa2 nyer cikgu2...he..he..he...pass nie group induk akan pergi ambil gambar malam di Putrajaya & terus ke Cameron Highlands...jom layannn...

No comments: