u folo me..sure i folo u .....

Thursday, April 22, 2010

Celoteh 31: Gathering Geng Gunung

Baru-baru nie induk & geng-geng gunung buat gathering di Gunung Datuk,Rembau...kira2 10 minit drive dari rumah induk.Kebanyakkan geng2 ni kami kenal semasa pendakian di gunung-gunung di seluruh Malaysia nie...peramah org Malaysia nie kan..jumpa dalam hutan pas tu bleh jadi sahabat...



Ada yang dari Johor Baharu...Kuantan...Kuala Lumpur dan Negeri Sembilan..sebenarnya dah lama kami x bertemu...masa jumpa dia org dulu..sume masih bujang dan dara..alih-alih bila berjumpa kembali...anak2 dia orang dah besar2..he..he..ramai rupa nya cucu gunung induk..kiranya ni sesi untuk mengenalkan anak-anak dia org ngan hutan laa..so kita orang tidur satu malam bawah kaki gunung nie..



Sampai di kaki gunung..terus pasang khemah..kejap jer beb..walaupun dah lama kita orang x camping tapi skill masih ada..he..he..



Khemah dah siap..apa lagi...makan time ler..BBQ..kambing..ayam...& apa saja yg boleh di bakar kami bakar...& berbual...makan...berbual x berhenti2...ganti balik cerita yang dah bertahun2 tak berjumpa tu..seronok sangat moment nie..



Minah tiga orang dalam khemah nie terkenang zaman-zaman dia orang aktif dulu ler tu..la nie masuk hutan sesekali saja coz dah ada beg tangan..he..he..tak apa dik oii..anak2 dah bosar nanti..mendaki la balikk...tu pun kok tak pancitt...induk nie ha..mendaki Bukit Tampin pun dah pancitt...ghaso nak gugur jantung den..he..he..



Mamat Kyroll nie..walaupun dengarnya tak teruja dengan daging kambing..tapi dek kes nak hangatkan kengkawan yang tak sempat datang sanggup gak menganggakan mulut die..he..he..



Sebelum dia orang balik...induk jamu dia orang dengan masakan nogori kat rumah induk..apa lagi..masak lomak cili api ler..ikan sembilang..puyuh goreng & macam2 laie ler..



Dan induk sempat jugak bawa dia orang melawat Replika Istana Raja Melewar yang ada kat kampung induk..ramai gak pelancong yang datang ke sini..Kiranya ada geng-geng yang minat utk mendaki Gunung Datuk...bleh la sound2 induk kat sini..welcome..

No comments: