u folo me..sure i folo u .....

Wednesday, December 2, 2009

Celoteh 17: Mount Kinabalu 10.10.2010


Tetiba je ari ni induk terkenang saat-saat pahit, manis,maung semasa induk mendaki G.Kinabalu pada 08.08.2008..walaupun semasa mendaki induk rasa induk lah insan yang paling bodoh masa tu kerana bermati-matian dan bertungkus lumus memerah tenaga untuk menuju ke puncak Kinabalu...seingat induk masa tu ialah..apa lah bodoh sangat aku nie..elok2 lepak kat rumah bersenang-lenang..alih2 poi menyusahkan badan mendaki gunung...apo yang eden dapek???



Sebenarnya ini adalah pendakian kedua induk ke puncak Kinabalu..pendakian pertama pada tahun 2003...pada masa tu..perasaan induk sama ...kalau sapa2 ajak..upahkan banyak manapun induk x nak pegi..he..he..kalau nak tau..selepas turun dari gunung tu...kalau tengok tangga ke..bukit ke...apatah lagi gunung memang induk menyampah...tetapi sebaliknya apabila rakan2 ( lobih2 laie acikkaw & uncle ) pujuk induk utk mendaki lagi..induk kuatkan semangat untuk pergi...walaupun kederat x seberapa???

Kalau nak tahu...pemandangan sepanjang pendakian memang amat menarik...induk x dapat nak cerita dengan lebih lanjut...x thrill la..kalau nak rasa boleh la poie...untuk abg poning...polekbona & geng2 lain kok nak poie jom la...ada brani????

Sementelahan itu...serik ke..menyampah ke..yang pastinya akan ada lagi trip ke Kinabalu...iaitu pada 10.10.2010...setakat nie dah ada lebih kurang 15 orang pendaki2tegar dan bugar(hu..hu..)yang bakal menyahut cabaran...!!!

Kesimpulannya...bumi ciptaan ALLAH ini memang tiada tolok bandingnya...di puncak gunung...di dalam laut...di mana saja induk pergi...induk amat kagum dengan keindahan dan ciptaanNYA...

No comments: